Albert Heijn heeft het afgelopen jaar bijna 22 miljoen kratten met boodschappen bij mensen aan huis bezorgd. De online boodschappenservice van de supermarktketen is nu beschikbaar voor 86 procent van de Nederlandse huishoudens.
Dat maakt Albert Heijn bekend in aanloop naar de publicatie van de jaarcijfers. Het totale marktaandeel van de grootgrutter bleef in 2019 stabiel op 34,9 procent. Cijfers over het online marktaandeel van Albert Heijn zijn nog niet bekend.
De supermarkt meldde eerder al dat het online verkoopkanaal fors in de lift zit, mede door de landelijke uitrol van de bezorgbundel en een lager minimum bestelbedrag op dinsdag, woensdag en donderdag. In 2019 opende AH een vijfde Home Shop Center (HSC) in Amsterdam, waardoor het wekelijks 40.000 extra huishoudens van boodschappen kan voorzien. De nieuwe locatie in Amsterdam zorgt voor meer capaciteit en een betere spreiding, aldus Albert Heijn. Daardoor ontstaat ook in andere regio’s ruimte voor groei. Voor 2020 staat een zesde HSC op de planning.