Docdata heeft tijdens Logistica de prestigieuze Nederlandse Logistiek Prijs 2015 gewonnen. De logistiek dienstverlener neemt het stokje over van Nike, dat vorig jaar naar huis ging met de prijs.
Docdata ontving de zilveren sculptuur uit handen van juryvoorzitter Walter Ploos van Amstel. De jury van de Nederlandse Logistiek Prijs, een initiatief van vLm, roemde Docdata om de continue focus op de groei en omzet van klanten. Veel webwinkels in Europa zouden hun succes te danken hebben aan de logistiek van Docdata. Het bedrijf speelt goed in op dat succes door slim om te gaan met de fluctuaties van ordervolumes.
Flexibel door inzet van mensen
Docdata was tijdens Logistica ook aanwezig in het LogistiekProfs-theater. Tijdens een lezing vertelde Jorg Megens, Business Innovator bij het Docdata, dat het met deze fluctuaties weet om te gaan door de inzet van mensen. “We kopen een aantal machines in op basis van het basisvolume. De pieken vullen we vervolgens aan met mensen. Anders zouden deze machines 80 procent van het jaar stilstaan.”
De Nederlandse Logistiek Prijs wordt toegekend na een aantal intensieve voorrondes, waarin de genomineerde zich op verschillende deelgebieden moet presenteren.
Redactie LogistiekProfs