Eerste webshop Lidl buiten Duitsland in België

Logistiekprofs op 24 maart 2016 | 2 minuten leestijd

De Duitse supermarktketen Lidl heeft de eerste webshop buiten Duitsland geopend. De eer ging naar de Belgen. Lidl toont met het openen van de webshop dat het serieuze plannen heeft om de activiteiten buiten de Duitse markt aan te pakken.

In de online winkel van de supermarktdiscounter, die sinds 22 maart is geopend, verkoopt Lidl ongeveer 350 non-food artikelen. Dit assortiment wordt later dit jaar uitgebreid met wijn. Momenteel bestaat het assortiment uit textiel, sportkleding en kookbenodigdheden. Lidl zegt zelf over het assortiment: “Het aanbod gaan we stelselmatig uitbreiden. We kiezen er bewust voor om met een eerste basisversie van de webshop te starten en gaandeweg nieuwe diensten en mogelijkheden toe te voegen. Zo kunnen onze klanten en medewerkers zelf wennen aan Lidl mét webshop en kunnen we hem verder ontwikkelen en sturen op basis van de feedback.”

Supermarktdiscounter
Lidl staat bekend als de discountersupermarkt en daar zijn ze trots op. Ze willen zodoende deze status ook online behouden. “Lidl is Lidl, ook op het web. We blijven staan voor uiterst scherpe prijzen en een slim assortiment. Daarmee gaan we ons ook onderscheiden van de (online) concurrentie. Het laatste wat wij willen, is geassocieerd worden met keuzestress of dure prijzen”

Logistieke oplossing
Lidl haalt de Belgische online bestellingen uit Duitsland en ze werken samen met de e-commercetak van Lidl in Duitsland. Op een later moment wil de supermarkt bekijken of er een andere logistieke oplossing mogelijk is. De bestellingen worden bezorgd door BPost en de verzendkosten bedragen € 2,99 per levering.

Nederlandse markt
Ook in Nederland wordt bekeken of de e-commerce activiteiten kunnen worden uitgebreid. Momenteel worden alleen wijnen, reizen en foto’s online verkocht. Lidl is achter de schermen bezig met een Nederlandse webshop, maar wanneer deze wordt gelanceerd, is nog niet bekend.

Redactie LogistiekProfs