De Google Glass voor de zakelijke markt lijkt klaar om in gebruik genomen te worden. Volgens Emerce zouden foto’s van keuringsinstantie FCC laten zien dat de bril klaar is om de markt op te gaan.
Geen succes bij consumenten
De slimme bril van Google leek eerder juist een tijdje van de markt te zijn verdwenen. Vooral onder consumenten kreeg de Google Glass geen voet aan de grond. Consumenten hadden hun twijfels over de privacy en over het aangezicht wanneer ze de Google Glass zouden dragen.
Voor de zakelijke markt zou de bril echter wel een hoop voordelen kunnen bieden. Zo worden de smart glasses van andere merken al in menig magazijn ingezet. Nest, dochter van Google, besloot daarom de bril toch door te ontwikkelen in een zakelijk jasje. De nieuwe versie van de slimme bril draagt dan ook de naam Google Glass Enterprise. Deze variant lijkt meer op een normale bril en is opvouwbaar. De nieuwe Google Glass is waterdicht en ondersteunt 5GHz Wifi-netwerken. Een lampje laat zien dat de camera in gebruik is, iets wat voorheen niet zo was.
Lees ook: Google Glass nieuw leven in geblazen. Toekomst in de logistiek?
Efficiëntie in het magazijn
Het wachten is op de logistieke bedrijven die de Google Glass in gebruik gaan nemen. In het magazijn kunnen slimme brillen bijdragen aan een efficiëntere bedrijfsvoering, zeker omdat werknemers hun handen vrij houden tijdens het order picken.Vorige maand besloot Volkswagen, na een proef met de brillen, dat het de slimme bril overal ging inzetten. De brillen zijn nog niet verplicht. Werknemers kunnen zelf bepalen of ze de bril willen gebruiken. Nu zijn er zo’n 30 logistiek medewerkers bij Volkswagen die de smart glass inzetten tijdens hun werkzaamheden.
Redactie LogistiekProfs