Ook Jumbo lijkt de boot op het gebied van online boodschappen niet te willen missen. De supermarktketen is in Utrecht gestart met een pilot waarbij het boodschappen aan huis bezorgt. Opvallend is dat Jumbo ervoor gekozen heeft om hierbij gebruik te maken van bestaande winkels.
Leveren via de winkels
Jumbo bezorgt de goederen via de winkels. In het dc in Den Bosch worden de bestellingen verpakt, om vervolgens naar de winkels te worden gebracht. De supermarktondernemer zorgt er daarna voor dat de bestelling bij de klant terecht komt. Dat is een andere werkwijze dan bij concurrenten als Albert Heijn, die er voor kiezen om direct vanuit het dc te leveren.
Eerder zei financieel topman Ton van Veen in het NRC Handelsblad dat er vanuit winkels geleverd wordt omdat klanten dan een bekend gezicht aan de deur krijgen en geen anonieme bezorger. “Wij gaan uit van de kracht van het lokale ondernemerschap. Als een product ontbreekt, kan dat eenvoudig vanuit de lokale winkels worden nabezorgd. Zo benutten we ons winkelnetwerk optimaal.”
Bezorgopties
Op werkdagen kunnen consumenten tot 22 uur van te voren hun boodschappen bij Jumbo bestellen. De bestelling wordt tussen maandag en zaterdag afgeleverd. Daarbij kan de klant uit een aantal tijdstippen kiezen. Consumenten betalen 6 euro aan bezorgkosten voor deze service.
Redactie LogistiekProfs