L’Oréal implementeert Manhattan Active Warehouse Management in al zijn 150 distributiecentra. Daarmee haalt het cosmeticabedrijf een cloud-native WMS in huis dat geen upgrade behoeft.
Manhattan Active Warehouse Management is het nieuwste product in het cloudgebaseerde aanbod van Manhattan. Het WMS hoeft niet geüpgrade te worden en is dankzij microservices volledig uit te breiden op het gebied van data, diensten en UI. Het syteem is ontwikkeld op basis van gamificatietheorie en gedragswetenschappen.
Het nieuwe WMS moet bij L’Oreal zorgen voor meer snelheid en aanpassingsvermogen. “L’Oréals wereldwijde netwerk van fulfilmentcentra zorgt ervoor dat de juiste producten op het juiste moment bij de consument terechtkomen, met zo min mogelijk impact op het milieu. Met Manhattan Active Warehouse Management hebben we een oplossing die onze flexibiliteit zal verbeteren dankzij de digitalisering, efficiëntie en productiviteit van onze distributiecentra”, aldus Francisco Garcia Fornaro, group supply chain director bij L’Oréal.
De eerste implementatie start medio 2021 in de Europese distributiecentra. Eind 2023 wordt de oplossing wereldwijd in de distributiecentra van L’Oreal geïmplementeerd.