Neopost en Smurfit Kappa naar huis met verpakkingsaward

Logistiekprofs op 18 maart 2016 | 3 minuten leestijd

Gisteravond vond de eerste editie van de NL Packaging Awards plaats; een prijsuitreiking voor de meest prestigieuze verpakkingen van Nederland. In studio 21 in Hilversum werden door Jort Kelder winnaars in 13 categorieën uitgeroepen. Neopost en Smurfit Kappa gingen naar huis met de logistieke prijzen. 

In de categorie Verzendverpakkingen won Smurfit Kappa Elcorr de titel met de One2SRP. De jury roemde de verpakking door het optimale materiaalgebruik uit een plaat. “Er is sprake van een unieke configuratie van plano naar doos, optimaal materiaalgebruik uit één plaat, geoptimaliseerd naar functie. De verpakking heeft een goede draagfunctie, is gemakkelijk te openen, biedt kwalitatieve presentatie op schap en een goede verticale sterkte.” Runner up in deze categorie waren Click & Pick, ingezonden door Smurfit Kappa ELCORR, én BottleFX, een inzending van Raypack.

Ook Neopost Shipping ging naar huis met een award, in de categorie Innovatie Machines. Het bedrijf won met de CVP-500, waar het eerder ook de Logistica Award voor kreeg. De CVP-500 verpakt volautomatisch in een minimale doos waardoor volume, karton en opvulmateriaal worden bespaard. De jury: “Er wordt weinig lucht verpakt, vulmateriaal is niet nodig, minder handling, ontzorging en een duurzame inzending. We vragen ons wel af hoeveel afval dit genereert aan het begin van de lijn.” In deze categorie was de runner-up de Displaybox, een inzending van Smurfit Kappa TWINCORR. 


Er werden in 13 categorieën awards uitgereikt, variërend van beste drankverpakking tot meest duurzame verpakking. Onder de winnaars vielen ook grote merken als Heineken, Vivera, Kwekkeboom, Peeze en AH.

Redactie LogistiekProfs 

Blijf altijd op de hoogte

Meld uzelf nu aan voor de LogistiekProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.