De zaken van Picnic gaan goed. Zo goed dat de omzet van het bedrijf nu al vijf keer hoger is dan dat de oprichters Michiel Muller, Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys en Bas Verheijen van te voren hadden verwacht.
Nadat het bedrijf de dienst ging uitbreiden naar Amersfoort, is de omzet aanzienlijk gestegen. Ongeveer tien procent van de inwoners die in het centrum wonen, maakt inmiddels gebruik van de dienst. Picnic werd tijdens het What’s Next evenement uitgeroepen tot beste start-up. Picnic is aanzienlijk gegroeid in een zeer korte tijd. In Amersfoort en buurgemeente Leusden rijden momenteel dertig busjes van de start-up die zichzelf de nieuwe online supermarkt noemt. Eind september 2015 waren dit slecht vier busjes.
Vers producten in trek
Consumenten kunnen via een app hun boodschappen bestellen en dat doen zijn in grote getalen. Vooral verswaren zijn populair bij de bestellers. “Ons versaandeel ligt hoger dan bij supermarkten”, laat oprichter Michiel Muller weten tijdens de presentatie die hij gaf op het What’s Next evenement. “Het betekent dat consumenten vertrouwen hebben in wat wij doen en dat wij als een volwaardig alternatief voor de fysieke supermarkt worden gezien.”
Nieuwe steden
De oprichters kijken vooruit en willen hun bedrijf nog veel verder laten groeien. Voor de zomer willen de heren hun bedrijf ook uitrollen in Almere, Apeldoorn en Utrecht. Welke stad als eerst de gelegenheid krijgt om van de app gebruik te maken, is nog niet bekend.
Wanneer deze steden zijn toegevoegd aan het afzetgebied van Picnic, richten de eigenaars hun pijlen op andere steden. Muller heeft in een eerder stadium aangegeven dat hij mogelijkheden ziet om de dienst in veertig Nederlandse steden uit te rollen.
Redactie LogistiekProfs