Het is een succesvol jaar voor Picnic. Naast dat het bedrijf flink uitbreidde, werd het ook uitgeroepen tot de beste startende webwinkel van Nederland. De online supermarkt won de prijs tijdens de vijftiende editie van de nationale Thuiswinkel Awards.
De jury was onder de indruk van het concept van Picnic, maar ook het businessmodel en de opzet van de online supermarkt vielen in de smaak. Daarnaast werd de internetsupermarkt geprezen om de kwaliteit die de oprichters hebben neergezet. De jury stak zijn bewondering niet onder stoelen of banken: “Hoewel Picnic alleen nog maar lokaal beschikbaar is, boekt het daar nu al succes mee. Het is in alle aspecten vernieuwend.” Picnic liet verfwinkel Decoprof en wijnhandel Neleman achter zich.
‘Innovatieve karakter beloond’
Joris Beckers, een van de oprichters Picnic in trots op de prijs. “Picnic is de eerste online supermarkt en het innovatieve karakter wordt met deze prijs beloond. Daar zijn wij zeer trots op, vooral omdat we Picnic helemaal samen met onze klanten hebben gebouwd. Ook experts en collega’s waarderen dit klaarblijkelijk en dat is leuk voor ons hele team.”
Beste webwinkel van Nederland
Het betrof de 15e editie van de Thuiswinkel Awards. Bol.com won tijdens de avond de meest prestigieuze prijs. De webwinkel werd uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland. De Bijenkorf werd bekroond tot beste Omnichannel Winkel van Nederland, een award die dit jaar voor het eerst werd uitgereikt.
Redactie LogistiekProfs