Vanaf medio oktober neemt Picnic in zijn gehele Nederlandse bezorggebied pakketten van DHL mee. De uitrol van de ophaaldienst was door de coronacrisis uitgesteld.
Dat stelt de online super tegenover Distrifood. Picnic kondigde de service begin dit jaar al aan. De samenwerking met DHL zou in april van start gaan in Gouda en Zoetermeer. “Door corona is het iets uitgesteld, omdat we van half maart tot 1 juni geen retourstromen hebben meegenomen van klanten vanwege de contactloze bezorging”, aldus Picnic-woordvoerder Romke Spierdijk.
Het project is na 1 juni weer opgepakt en wordt nu landelijk uitgerold. Klanten kunnen hun DHL-zending voortaan meegeven aan een bezorger van Picnic. Dat kan een retourzending zijn, maar ook een ander pakket dat verstuurd moet worden. Het gaat om pakketten die in een krat van Picnic passen. Klanten moeten hun pakketten zelf in de krat zetten, zodat er geen fysiek contact is tussen runner en klant. De online supermarkt levert de zendingen vervolgens af bij DHL.