Salesupply heeft een nieuwe logistieke locatie in het Poolse Zielona Góra geopend, aan de westgrens van het land. Het Nederlandse e-commerce bedrijf, dat zich toelegt op cross-border logistiek, wil online verkoop in Polen voor klanten aantrekkelijker maken door lokale verzendingen.
Vanuit de nieuwe logistieke hub biedt Salesupply retailers de mogelijkheid tot snellere verzending naar Polen, tegen lagere verzendkosten. “Door de producten lokaal in Polen te verzenden scheelt dit al snel zo’n 4 tot 6 euro per pakketje en bovendien is het de volgende dag bezorgd”, zegt Ludo Verlinden, Global Business Development Manager bij Salesupply. “Met het openen van deze nieuwe hub wordt leveren in Polen en nabijgelegen landen weer een stuk goedkoper en aangenamer. Denk aan Tsjechië, maar ook Berlijn dat slechts op ruim twee uur afstand van het warehouse is.”
Betalen aan de deur
Anders aan Polen is dat er nog veel door middel van Cash on Delivery voor betaald; bij bezorging van het pakketje wordt er pas afgerekend. In 2018 was dat bij bijna de helft van de online bestellingen de gekozen betaalmethode. Bij het openen van de nieuwe fulfilmentlocatie biedt Salesupply Cash on Delivery ook als betaalmethode aan.
Naast een locatie in Polen beschikt Salesupply over logistieke hubs in Nederland, Duitsland, Italië de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en China.