Shell gaat vrachtplatform InstaFreight ondersteunen bij Europese groei. De Duitse startup InstaFreight ontving groeikapitaal van Shell Ventures, de investeringstak van de oliemaatschappij.
InstaFreight opereert als digitaal platform dat vervoerders en verladers met elkaar in contact brengt. Verladers kunnen hun transport via InstaFreight boeken en hun lading vervolgens realtime volgen. Het bedrijf uit Berlijn meent dat digitale tools kunnen zorgen voor ‘disruptie’ van de transportbranche.
“We zijn erg trots dat we een sterke wereldwijde speler als Shell hebben verworven als onze investeerder en partner. Met de extra fondsen kunnen we onze snelle groei voortzetten, onze technologie verder verbeteren en onze services beschikbaar maken voor meer verladers en vervoerders in heel Europa”, reageert Philipp Ortwein, mede-oprichter en directeur van InstaFreight.
Lees ook: Platformen zijn in opmars, maar wat kunnen ze nou echt?
In 2017 haalde InstaFreight al 8 miljoen euro op in een eerste investeringsronde. De startup breidde in het najaar van 2019 uit naar Polen. Op de korte termijn staat een verdere uitrol naar Italië, Spanje en de Benelux op de planning.