Spar laat klanten bestellen via Whatsapp

Logistiekprofs op 31 december 2015 | 2 minuten leestijd

Gemak dient de mens. Dat moet ook Bert-Jan van der Beek, Spar-eigenaar in Vuren, hebben gedacht. Hij bedacht het bestellen van boodschappen via Whatsapp. Vanaf 2016 kunnen zijn klanten boodschappen bestellen via de app voor mobiele telefoons. De boodschappen worden direct bij de klanten thuisbezorgd, binnen het uur.

Het grote voordeel voor de ondernemers is dat het een zeer kleinschalige investering is. Het aanschaffen van een smartphone is voldoende om bestellingen binnen te krijgen. Aan distrifood.nl laat Bert-Jan van der Beek weken veel voordelen te zien met de nieuwe manier van bestellen: “Het is een laagdrempelige manier van boodschappen doen, waarmee wij nog dichter bij de consument komen. Spar doet het goed op online gebied, maar wij denken dat we met deze service nog iets toe kunnen voegen.”

Klant gegevens minimaal

Als klanten hun boodschappen bestellen, moeten zij bij de eerste bestelling hun adres en postcode afgeven. Alle volgende bestellingen zullen daarbij automatisch op het goede adres worden bezorgd. Klanten bestellen via Whatsapp en krijgen een duimpje toegezonden als de bestelling is bevestigd. “We streven naar levering binnen 60 minuten. Mocht het langer gaan duren, doordat bijvoorbeeld de personele bezetting dat niet toelaat, laten we dat de klant weten.” In eerste instantie zal de service alleen beschikbaar zijn voor inwoners van Vuren en Dussen zodat de leveringen op tijd kunnen worden bezorgd.  Vanaf april wil de Spar-ondernemer de dienst verder uitbreiden.

Gratis bezorging

Extra kosten voor de service zijn er niet. Alleen bij bestellingen tot 15 euro rekenen de Spar-ondernemers bezorgkosten.