Winkelketen Blokker gaat het online assortiment flink uitbreiden nu het een nieuw fulfilmentcenter heeft geopend. Het aantal producten dat Blokker binnenkort online aanbiedt, zal vier keer zo veel zijn als er in de winkel wordt aangeboden.
Het nieuwe fulfilmentcenter bevindt zich in Gouda en heeft een oppervlakte van 15.000 vierkante meter. Blokker heeft de intentie om deze capaciteit uit te breiden naar 37.000 vierkante meter. Die uitbreiding vindt plaats vanaf maart 2016. Het oude magazijn werd te klein voor Blokker omdat dit zesmaal kleiner was dan het nieuwe magazijn nadat het is uitgebreid.
Uitbreiding van de capaciteit.
Op het moment dat het fulfilmentcentre in Gouda op volle toeren draait, kan het bedrijf 20.000 online orders per dag verwerken. Daarbij maakt het gebruik van de medewerkers die voor de keten zelf werken waardoor de controle van de verwerking in handen blijft van Blokker. Op die manier worden ontwikkelingen en kosten goed in de gaten gehouden. ‘Dat is de kern van ons beleid. Blokker.nl is de eerste grote omnichannel-retailer die dit doet. Hierdoor zijn wij flexibeler en bieden wij de klant meer service”, legt supply chain-directeur Koen van Doorn uit.
Nextail
Blokker werkt samen met Nextail. Zij houden zich bezig met de online activiteiten van de winkelketen. Antoine Brouwer van Nextail ziet veel perspectief in het nieuwe magazijn: “De weg naar een betere ontsluiting van ons online assortiment ligt nu open. Met dit nieuwe fulfilmentcentrum zetten wij onze servicebelofte van de endless aisle, oftewel de digitale verlenging van ons fysieke winkelaanbod, extra kracht bij.” Daarbij vult hij aan: “als de klant vóór 22.00 uur bestelt, kunnen wij de volgende dag leveren. Dat is goed nieuws voor de klant en een belofte die Blokker met trots doet.”
Redactie LogistiekProfs