Enkele buurtbewoners die zich hadden aangemeld voor de MiniMagazijnen van Coolblue, waren vast teleurgesteld toen het een 1 aprilgrap bleek te zijn. Maar lang treuren is er niet bij, want startup ViaTim gaat nu aan de haal met het idee van Coolblue. Het platform noemt zichzelf de buurt über van de pakketjes.
Net als bij het oorspronkelijke idee van Coolblue, kunnen buurtbewoners die extra ruimte over hebben in huis zich aanmelden voor een ViaPunt. Online shoppers die niet thuis zijn wanneer een pakket wordt bezorgd, kunnen een ViaTim stikker naast hun deur plakken. De bezorger brengt het pakketje dan naar het dichtstbijzijnde ViaPunt. De online shopper kan vervolgens kiezen of hij bij thuiskomt het pakketje gratis bij een ViaTim ophaalt, of thuis laat bezorgen voor 1,50 euro. ViaPunt-houders krijgen per ontvangen pakket een vergoeding van 50 eurocent.
Beter goed gejat dan slecht bedacht
ViaTim steekt niet onder stoelen of banken dat dit idee wel erg lijkt op de 1 aprilgrap van Coolblue, waarbij buurtbewoners zich konden aanmelden voor een Coolblue MiniMagazijn. ViaTim zegt zelf het antwoord op de Coolblue MiniMagazijnen te zijn. De startup heeft zelfs de video van Coolblue gebruikt en hier het een en ander in gemonteerd, zodat het lijkt alsof de video door ViaTim zelf is gemaakt.
Uitbreiding naar andere steden
ViaTim werkt nu alleen nog in Bergen op Zoom. De startup meldt op zijn website dat het uitbreidt naar andere steden, zodra 20 mensen zich voor ViaTim hebben aangemeld. ViaTim wil binnen twee jaar landelijk actief zijn.
Redactie LogistiekProfs