Vanmiddag presenteerden de vijf genomineerden van Logistiek Manager van het Jaar zich voor het eerst aan het grote publiek. Stuk voor stuk lieten ze zien waarom juist zij met hun organisatie logistiek als Game Changer in wisten te zetten.
Game changer
Een vol theater in hal 10 laat zien dat het evenement al aardig leeft onder de bezoekers van Logistica. Onder leiding van dagvoorzitter Jan Dirk Stouten wordt gestart met een debat omtrent het thema van dit jaar: De Logistiek als Game Changer. Nu nog zou de logistiek vaak gezien worden als mogelijke kostenverlager, maar daar moet volgens de stichting Logistiek Manager van het Jaar ook iets aan worden toegevoegd. Logistiek moet een unique selling point worden. “De Logistiek Manager van dit jaar moet een combinatie van preventie en promotie weten te bieden”, aldus Ronald Leunisse tijdens het debat. Bij het selecteren van de genomineerden is gekeken naar organisaties die impact hebben gemaakt door logistiek als Game Changer te gebruiken. De Logistiek Manager van het Jaar 2015 zal dan ook een bewezen Game Changer zijn.
Genomineerden
De vijf genomineerden krijgen na het debat ieder tien minuten de tijd om zich aan het publiek te presenteren. “Tot nu toe hebben we van de genomineerden alleen papieren cv’s gezien, dus we weten eigenlijk nog heel weinig van ze. Tijd om ze goed aan de tand te voelen”, zegt juryvoorzitter Rene de Koster. Eric Ermstrant (Philips Health Systems), Iwan te Winkel (Raab Karcher), Marco de Jong (Foot Locker Europe), Martin van Zanten (Valspar Automotive) en Carin Hendriksen (Omron) betogen allemaal waarom juist zij Logistiek als Game Changer in wisten te zetten. Opvallend is dat bijna alle genomineerden tijdens hun presentatie de inzet van Lean naar voren laten komen. Over exact vier maanden en tien dagen wordt duidelijk wie van deze genomineerden de echte Game Changer van 2015 is.
Redactie LogistiekProfs